diumenge, 17 de gener del 2021

Nivell acumulat................1201m

Hores totals.........................8h30'

Distància recorreguda...10'48km

En el recorregut es passen 4 collets, cal anar amb compte en el primer, quant saltem a la cara Sud del Pollegó, cal fer una petita i curta desgrimpada d'un parell o tres  metres.

El temps pot ser reduït molt més, ja que anava sospesant, de tant en tant quina direcció agafar.

El Itinerari dona tota la volta al Pollegó Inf. del Pedraforca , passant per el Balcó de la Joaquima i el Rogent.

Havia arribat de vacances feia pocs dies, i encara tenia dos dies per gastà, així que vaig proposar-me fer aquesta ruta, no vaig saber trobar, algú que l'hagués feta i vaig considerar, que seria prou interessant.

És totalment solitària, pots trobar-te algú que pugi per fer-lo per el balcó de la Joaquima, però una vegada saltes per el coll a la cara sud, ni una ànima.

Desde el final de la tartera i fins el coll que salten a la cara Sud, està mercat amb pintura verda Una vegada ets d'alt  del Rogent, baixes fins el coll que tens a sota. Es pot baixar a l'altra costat per aquest coll, i una vegada a baix caldrà prendre direcció N per passar per sota mateix de les parets del pollegó Inf.

Un altra opció, ( que es la que vaig prendre jo) es seguir direcció NE com si anessim a pujar al Pollegó Inferior, seguin les marques verdes, fins arribar a una mena d'escletxa o pas molt estret de forta baixada a l'altra costat. Com he comentat abans, cal anar una mica amb compta, per la desgrimpada d'un parell de metres. Una vegada baixat a la que puguem ,prenem direcció NE per passar per sota les parets

Haven passat la Gran Diagonal, seguim direcció NE, tot el rato per sota les parets, intentant no perdre alçada, fins arribar a un punt, on veiem una petita tartera i que en front no podrem continuar i s'insinua algún barranc.

A la nostre esquerra per sota tenim i a uns 100m hi veiem un bosc, i una fita que sembla ser hi passi un corriol molt poc mercat, baixem i intentem seguir aquest corriol mercat amb senyals de color blau, que també pren direcció NE.

Mes endavant, quest corriol tomba direcció Est, que ens portarà per petites pendents, i de tant en tant amb senzilles grimpades, fins a un coll, on divisem la tartera de la enforcadura, l'altre costat, d'una petita tartera que baixa del Pollegó. Arrabassem aquesta tartera, deixant les senyals blaves, per anar a buscar un petit coll a l'altra costat, que permet entrar a la gran tartera que ens portarà a l'enforcadura, que tenim a 100m.

La resta del trajecte és el camí normal per arribar al Refugi Lluís Estasen.

Track WIKILOC

Al fons la Serra d'Ensija, a sota Gosol

Després de passar les parets del Pollegó Inf.

Petita cova a sota les parets

Fita a prop del segon coll

senyals blaves

Canal que puja al segon coll