diumenge, 30 de gener del 2022

El Montgrós desde Sta, Cecilia.

Recorregut per el Parc Natural de Montserrat.

El recorregut s'inicia des d'el pàrquing Sta. Cecilia, on agafem la carretera direcció a can Masana, per agafar les escales que a uns 200m mes enllà s'endinsa al bosc.

Pugem les escales i al primer desvio agafem a la dreta, i deixem el de l'esquerra que porta al monestir de Montserrat. Seguim per GR172 durant una bona estona , deixant el desviament que trobem a la nostra esquerra, i que porta al coll de Migdia, (camí que farem de baixada).

Ja molt a prop de la Roca Foradada, deixem el GR172 i agafem el  corriol de la nostra esquerra, que puja al Coll de Porc. Trobem un corriol a la nostra dreta que porta al Portell Estret, que deixem i continuem a l'esquerra planejant ja fins la font del Coll de Porc i al Coll de Porc.

Arribats al coll deixem el cami que baixa a la Portella i agafem el de la nostra esquerra el PR-C 78 direcció al Coll del Miracle. Seguim planejant i trobem la Balma de Les Pruneres. Seguim planejant fins arribar al Torrent  de la Coma Cirers , on s'enfila arran de torrent fins al coll de les Comes.1050m.

Des d'el coll, divisem majestuosa l'agulla del Cilindre i al seu costat el Cabrit.

Baixem per l'escletxa estreta i seguim direcció a la Roca Plana dels Llamps, que passem per sota d'ella, i arribem al coll del Montgrós.

Des d'el Coll direcció S tenim el Montgrós davant nostra, que molt fàcilment arribem al seu cim 1133m. D'aquí dalt, podem gaudir d'unes vistes impressionants, que va des d'el delta del Llobregat fins a Òdena a prop de Igualada.

Tornem al coll i baixem per l'altra costat per anar al coll de migdia.

El camí pren una forta baixada, anant amb compta amb les relliscades, i passant per un seguit de estretes esquerdes, fins arribar al fons del torrent del Migdia, passant per la Font de la Cadireta a la nostra esquerra.

Des d'el fons del torrent, ara ens espera una forta pujada fins el coll de Migdia, es l'últim esforç, ja que des d'aquí ja divisem tot el Bages i tot es baixada fins a retrobar el GR172  del inici, que ara agafem direcció dreta i ja seguim fins a la carretera i Sta. Cecilia.

Track WIKILOC

Zona d'Agulles

El Frare Ciril, El Frere Gros, el Bastó del Frare, L'Asiàtica i La Miranda del Lloro